Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) dokumentum tartalmazza a Szolgáltató által a www.harlemfashion.hu weboldalon üzemeltetett internetes áruházban (továbbiakban: Webáruház) vásárló, valamint a weboldalra belépő felhasználó (továbbiakban: Felhasználó) általi használati feltételeket, továbbá a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruházban történő vásárlás és szerződéskötés feltételeit, valamint a szerződéskötés alapján létrejött jogviszonyra vonatkozó feltételeket.

 

A jelen ÁSZF-ben meghatározott alábbi szabályok nem vonatkoznak a www.harlemfashion.hu weboldalon keresztül elért más weboldalakra, függetlenül azok jellegétől, az általuk nyújtott szolgáltatástól, vagy az üzemeltető személyétől. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre.

 

A jelen ÁSZF alapján megkötött szerződések nem kerülnek iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, nem minősülnek írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródnak. A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

 

Szolgáltató semmilyen magatartási kódexnek nem veti alá magát.

 

  1. Szolgáltató ADATAI

 

A szolgáltató neve: Old Times Mobil Korlátolt Felelősségű Társaság
A szolgáltató székhelye:1126 Budapest, Kiss János altábornagy u.23.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@harlemfashion.hu

Központi iroda, postacím:1107 Budapest, Jegenye utca 27-29.
Ügyfélszolgálat elérhetősége: info@harlemfashion.hu

Cégjegyzékszám: 01-09-277393

Adószáma: 24348676-2-43
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Bejegyzés éve: 2013.

A szerződés nyelve: magyar

 

  1. A Webáruház tárhely-szolgáltatójának adatai

 

Elérhetőségek:


    Telefon 0-24: +36 1 700 2323 (telefonos menütérkép megtekintése)
    FAX: +36 1 700 2254
    Email: info@mhosting.hu
    Online ügyfélkapu: https://online.mhosting.hu
    Online ügyfélszolgálat: https://online.mhosting.hu
    Személyes ügyfélszolgálat: munkanapokon, hétfőtől péntekig 09:00-17:00
    1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22. 5. emelet

 
Cégadatok:

    Cégnév: Magyar Hosting Kft.
    Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
    Adószám: 23495919-2-41
    EU-s közösségi adószám: HU23495919
    Cégjegyzékszám: 01-09-968314
    Bankszámlaszám: 10701049-49390807-51100005 (CIB Bank Zrt.)
    IBAN bankszámlaszám: HU83-1070-1049-4939-0807-5110-0005
    SWIFT kód: CIBHHUHB

 

  1. ÁLTALÁNOS rendelkezések

 

  • A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (továbbiakban: Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

  • A jelen ÁSZF 2019. év júlis hó 8. nap napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az ÁSZF-et egyoldalúan módosítsa. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépését megelőzően, a Felhasználó(ka)t a bejelentkezéskor megjelenő, rendszerüzenetben tájékoztatja. Felhasználó a weboldal(ak) használatával elfogadja, hogy rá nézve a weboldal(ak) használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

 

  • A Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruház weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a Webáruháznak, az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a Webáruház tartalmának megtekintésére.

 

  • A Webáruház szolgáltatásainak csak bizonyos része érhető el minden Felhasználó számára, regisztráció nélkül. A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon, mely azonban regisztrációhoz kötött.

 

  • A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Webáruház weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Webáruház megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

  • Az a weboldal, amelyen a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruházra mutató link elhelyezésre kerül, nem keltheti azt a benyomást, hogy a Szolgáltató javasolja, támogatja az adott weboldalon kínált vagy forgalmazott szolgáltatás vagy termék igénybevételét vagy megvásárlását. A linkelő weboldal nem tartalmazhat valótlan információt a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruházról, valamint a Szolgáltató és a linkelő weboldal között fennálló jogviszonyról. A Szolgáltató minden olyan rá mutató hivatkozás alkalmazása ellen fellép, amely árt a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruház hírnevének és érdekeinek.

 

  • A Szolgáltató által üzemeltetett Webáruház weboldalon található valamennyi tartalom (szöveg, cikk, termékismertető, tájékoztató, jelen ÁSZF stb., ábra, kép, más információ, illetve adat) szerzői jogai – eltérő rendelkezés hiányában – térbeli és időbeli korlátozás nélkül a Szolgáltatót illetik meg. Különösen tilos a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruház weboldaláról letöltött tartalmat a Webáruházban történő vásárlástól eltérő célra felhasználni, ezeket átdolgozni vagy másolni, illetőleg más hasonló tevékenységet folytatni. A Szolgáltató szerzői és egyéb jogainak megsértése vagy e szerződés megszegése esetén azonnali jogi eljárást kezdeményez a jogsértővel szemben.

 

  • A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bíróságok és más hatóságok előtt eljárást kezdeményezzen minden olyan személy ellen, aki az általa üzemeltetett Webáruház használatával jogsértést követ el, illetve a jogsértés elkövetését megkísérli. A Szolgáltató nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely Felhasználó rovására elkövetett jogsértés miatt.

 

  • Bármilyen, a weboldal használatával vagy a weboldallal kapcsolatos jogsértés, vagy a Szolgáltatót ért érdeksérelem esetén a Szolgáltató jogosult a Felhasználó regisztrációját azonnali hatállyal felfüggeszteni, személyes és egyéb adatait, valamint regisztrációját törölni. Az adatok azonban a jogsértéssel vagy érdeksérelemmel kapcsolatos eljárások céljából továbbra is kezelhetők. A regisztráció felfüggesztésével, a Felhasználó személyes és egyéb adatainak, illetőleg a regisztráció törlésével kapcsolatos lépésekről a Szolgáltató nem köteles értesíteni a Felhasználót.

 

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

 

  • A Webáruházban megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt általános forgalmi adót, azonban nem tartalmazzák a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

 

  • A Webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a Webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

 

  • A weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

 

  • Hibás ár esetén a megrendelést (a Felhasználó ajánlatát) a hibás áron a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni, és nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés a Felhasználó és a Szolgáltató között. Amennyiben a Felhasználó hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer automatikus visszaigazolást küld, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a Szolgáltató részéről. Hibás áron történő ajánlattétel (megrendelés) esetén a Szolgáltató munkatársa felhívja a Felhasználó figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. A Felhasználó a hibás ár helyett a Szolgáltató képviselője által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.

 

  • Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

  1. Rendelés/VÁSÁRLÁS menete

 

  • A Webáruházban történő megrendelés kizárólag regisztrált Felhasználók számára lehetséges. Regisztrálni természetes és jogi személyek jogosultak. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a Webáruházba, ezt követően megkezdheti a vásárlást. Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét arra, hogy a Webáruházban megvásárolni kívánt termék „Kosárba” helyezésével, és a „Megrendel” gombra kattintással a Felhasználó részére fizetési kötelezettség keletkezik.

 

  • Vásárló, ha regisztrálni szeretne, akkor a Regisztráció” menüpontra kattintást követően a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével, majd a Honlap alján található „Regisztráció” gombra kattintást követően tud. A regisztrációs felületen, következő adatokat szükséges megadni a Szolgáltató részére:

- Vezetéknév

- Keresztnév

- Értesítési telefonszám

- E-mail cím

- Jelszó

- Jelszó újra

- Számlázási adatok (számlázási név, ország, cím adatok)

 

  • Felhasználónak ezen a felületen van lehetősége továbbá feliratkoznia, Szolgáltató hírlevelére a jelölőnégyzet kipipálásával. A hírlevélre feliratkozás önkéntes. Feliratkozás esetén a Felhasználó kifejezetten hozzájárul, hogy az általa megadott email címre tájékoztató és kifejezetten reklámcélú tartalmak kerüljenek továbbításra a Szolgáltató által meghatározott időközönként.

 

A hírlevélről a Felhasználó bármikor leiratkozhat a weboldalon erre a célra létrehozott „Hírlevél fel- és leiratkozás” menüpontban, vagy minden hírlevél végén található „Leiratkozás” linkre kattintva.

 

  • A regisztráció elküldéséhez a Felhasználónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et, valamint az adatvédelem oldalon megtalálható információkat.

 

  • A regisztráció sikeréről Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Felhasználót, melyben Felhasználó egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.

 

  • A sikeres regisztrációt követően, Felhasználó a weboldal tetején található „Belépés” menüpont alatt a belépési adatait megadva (e-mailcím, jelszó) belépni a Webáruházba. A Felhasználónak lehetősége van arra, hogy a weboldal elmentse a bejelentkezését és a következő alkalommal ne kelljen belépnie. Ezt a „Belépve maradok” lehetőség kiválasztásával teheti meg.

 

  • Felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@harlemfashion.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Felhasználó felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

 

  • A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Felhasználó a felelős. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

 

  • Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

 

  • Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

 

  • Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „megtekint” ikonra kattintva.

 

  • Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó. Amennyiben Felhasználó kiválasztotta a megvásárolni kívánt termék(ek)et, úgy a „tovább a pénztárhoz” ikonra kattintással tudja az(oka)t megvásárolni.

 

  • Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd az átvételi/szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

 

  • Fizetési módok:

 

  • Utánvét (készpénzzel fizetés a futárnál): Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot. Utánvétes fizetési módnál a webshop kezelési költséget számíthat fel, amelyről a megrendelés leadása során a weboldalon tájékoztatja a Felhasználót.

 

  • OTP Simple (MasterCard, Visa, American Express): Amennyiben a rendelés értékét a megrendeléskor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az „OTP Simple” fizetési módot.

 

  • PayPal: Amennyiben a rendelés értékét a megrendeléskor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza a „PayPal” fizetési módot.

 

  • A Webáruház bizonyos, általa kiválasztott időszakban vagy alkalmakkor kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosít kupon formájában. Ilyen jellegű akciók esetén a termék vételárának részben vagy egészben történő megfizetése az internetes felületen a kupon adatainak megadásával is lehetséges. A kupon kódját az érvényességi idején belül és felhasználási feltételeinek megfelelően a fizetéskor, a megrendeléskor kell beírni a megfelelő mezőbe. Egy megrendeléshez csak egy kupon váltható be, a kuponok nem vonhatók össze. A kuponok felhasználási feltételeinek egyéb részleteit az aktuális kupon-akció feltételei tartalmazzák.

 

  1. Átvételi/Szállítási módok:

 

  • Házhoz szállítás futárszolgálat útján: Futárszolgálattal történő kiszállítás esetén – amennyiben a kiválasztott termék(ek) készleten/raktáron van(nak) – a Felhasználó a megrendelés során kiszállítási időpontot választhat. Egyéb esetekben a kiszállítás időpontjáról vagy várható időpontjáról e-mailben vagy telefonon kap értesítést. Házhoz szállítás futárszolgálat útján szállítási módnál a webshop kezelési költséget számíthat fel, amelyről a megrendelés leadása során a weboldalon tájékoztatja a Felhasználót.

 

  • Átvételi pontra való kiszállítás: A webshop a termék(ek)et tartalmazó csomagot GLS csomagpontra szállítja ki. Felhasználó amennyiben ezt a szállítási módot választja, úgy lehetősége van kiválasztani a hozzá legközelebbi GLS csomagpontot egy térkép segítségével, majd ott bejelölni, hogy melyik GLS csomagpontra kéri a kiszállítást. Átvételi pontra való kiszállítás szállítási módnál a webshop kezelési költséget számíthat fel, amelyről a megrendelés leadása során a weboldalon tájékoztatja a Felhasználót.

 

  • Személyes átvétel: A megrendelt termékek személyes átvételére nincs lehetőség.

 

  • A Felhasználó saját érdekében, a későbbi bizonyítás megkönnyítése érdekében köteles a kiszállítás időpontjában a csomag a neségét, személyes átvétel esetén a termék(ek) darabszámát ellenőrizni, és az átvételi elismervényt aláírni. Sérült csomagolás esetén a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni a hibá(ka)t. A termék(ek) sértetlenségét is az átvételkor kell ellenőrizni, és mennyiségi hiány vagy sérült termék(ek) esetén is célszerű a helyszínen jegyzőkönyvben rögzíteni a hiányt vagy a hibá(ka)t. Mennyiségi, illetve sérültség miatti reklamáció aggálytalan elfogadása érdekében célszerű a csomag felbontásáról videófelvételt készíteni, amelyen jó minőségben, egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt, és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.

 

  • Ha a kiszállítás során a termék(ek)et tartalmazó csomag átvétele sikertelen, ennek tényéről a szállító értesítést hagy, majd legfeljebb egy alkalommal megkísérli a csomag újbóli kiszállítását. A kiszállítás munkanaponként 8-17 óra között történik. A vásárló köteles olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási intervallumban elérhető.

 

  • A jelen ÁSZF-ben leírt általános szállítási szabályokon felül az egyes termékekre vonatkozóan a webshopban történő megrendelés esetén egyes szállítási feltételek, kedvezmények, illetőleg költségek eltérhetnek a következők szerint: A szállítási költség 20.000.-Ft összértékű megrendelés alatt 1390.-Ft, utánvét esetében plusz 170.-Ft..

 

  • Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

  • A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza. A Felhasználónak saját érdekében célszerű a csomagot a futár előtt megvizsgálnia, és a terméke(ke)n, csomagoláson észlelt esetleges sérülés(ek) esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

 

  • Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

 

  • Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

 

  • Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

  • A Felhasználó által elküldött megrendelés (szerződés megkötésére tett ajánlat) megérkezését a Szolgáltató visszaigazoló e-mailen keresztül legkésőbb 48 órán belül visszajelzi a Felhasználó részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által a megrendelés során megadott adatokat, a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a Szolgáltató bankszámlaszámát, a megrendelt Szolgáltatás megnevezését és a Szolgáltatás díját. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag tájékoztatja a Felhasználó arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett. 

 

  • A szerződés létrejötte: A szerződés a forgalmazótól kapott konkrét időpontot tartalmazó visszaigazolás megérkezésével jön létre. A Szolgáltató az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy e-mailt (külön elfogadó e-mail) 48 órán belül, amellyel a Felhasználó ajánlatát elfogadja, konkrét időpontot tartalmaz a szállítást illetően és így a szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével.

 

  • A szerződés a felek között a megrendelés teljes körű kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően a következők szerint jön létre:

 

  • Kiszállítás esetén:

 

A Webáruház által küldött külön tájékoztató e-mail kézhezvételekor, amelyben Felhasználót értesíti a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a szállítás vagy átvétel várható időpontjáról. A Webáruház Felhasználó részére ezen fázisban küldött e-mail nem a megrendelésre küldött automatikus visszaigazoló e-mailt jelenti. Utóbbi csupán arról tájékoztatja a Felhasználót, hogy beérkezett a Webáruházba a megrendelés.

 

  1. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA, TELJESÍTÉS

 

  • A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

 

  • Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

 

  • Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

 

  • A Webáruházban kínált termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit a konkrét termékek információs oldaláról lehet megismerni. A Webáruház weboldalán található termékinformációk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz az ÁSZF 1. Szolgáltató ADATAI pontjában található elérhetőségeken. Amennyiben a megrendelni kívánt termék nem áll rendelkezésre a megrendelés leadásának idején, illetve a termék beszerzése és a megrendelés teljesítése nem lehetséges harminc napon belül, úgy a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amelyről a Felhasználót értesíti. Bármely, esetlegesen korábban teljesített, ezzel kapcsolatos fizetést a Felhasználó számára a Szolgáltató haladéktalanul visszatéríti. Ha a megrendelés több terméket érint, és ezek közül valamely termék esetében nem lehetséges a harminc napon belüli beszerzés és teljesítés a Szolgáltató részéről, részben történő teljesítésre kizárólag a Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

 

  1. ELÁLLÁS JOGA

 

  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

 

  • Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

 

  • A Felhasználó 6.2. pontban foglalt elállási jogának gyakorlásával kapcsolatos határidő nem érinti a Felhasználó azon jogát, amely alapján a Felhasználó elállási jogával a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is élhet, elállási jogát gyakorolhatja.
  • A termék visszaküldésének költségét a Felhasználónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését.

 

  • Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű, vagy a kipróbáláshoz feltétlenül szükséges mértéket meghaladó használatból adódó anyagi kár megtérítését. Amennyiben azonban a Felhasználó és a Szolgáltató között szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés jön létre, és a Felhasználó a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.

 

  • Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

 

  • A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

 

  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  4. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  5. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  6. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  7. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  8. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  9. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  10. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  11. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  12. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 

  • Szolgáltató a fenti jogszabályokkal összhangban haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a megvásárolt termékért ellenszolgáltatásként megfizetett összeget a Felhasználó részére, ideértve a termék kiszállításának költségét is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Felhasználó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott).

 

  • Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezett beleegyezését adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli. Szolgáltató ebben a körben kijelenti, hogy a Felhasználó kifejezett beleegyezésének tekinti, amennyiben a Felhasználó, egy, az általa megadott, pénzintézetnél vezetett bankszámlaszámot jelöl meg a megvásárolt termékért ellenszolgáltatásként megfizetett összeg visszafizetési módjaként.

 

  • A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg Felhasználó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy Felhasználó kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

  • Felhasználó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, haladéktalanul, de legkésőbb a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napon belül visszajuttatni a Szolgáltató részére. Szolgáltató kijelenti, hogy a Felhasználó elállási jogának gyakorlásakor a terméket csak az eredeti csomagolásában és eredeti állapotában veszi vissza.

 

  • Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t a Szolgáltatónak.

 

  • Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételétől számított 14 napon belül élhet a Felhasználó az elállási joggal.

 

  • Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be. Amennyiben a fentiek bizonyítást nyernek, úgy a Szolgáltató követelheti az e pontban foglalt értékcsökkenés megtérítését.

 

  • Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a jelen ÁSZF-hez mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

 

  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

 

  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

 

  • Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.

 

  • A Felhasználó az elállási jogának gyakorlása érdekében felhasználhatja a jelen ÁSZF mellékletét képező elállási nyilatkozat mintát is, amely a jogszabályoknak megfelelően a következő minimális adattartalommal kell, hogy rendelkezzen:

 

Elállási nyilatkozatminta

 

Címzett:

 

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Rendelésszám:

Bankszámlaszám:

Kelt.:

 

  • Az elállási jog nem illeti meg az olyan Felhasználót, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

 

  1. JÓTÁLLÁS

 

  • Jótállás esetén annak időtartama alatt a Szolgáltató a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás a Felhasználónak jogszabályból eredő (így például a kellékszavatosságra vonatkozó) jogait nem érinti. A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

  • Fogyasztóval kötött szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki, ennek időtartama egy év. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

 

  • A fogyasztó jótállási jogát a vásárláskor kapott jótállási jeggyel, ennek hiányában a vásárlást (szerződéskötést) igazoló dokumentummal érvényesítheti.

 

  1. KELLÉKSZAVATOSSÁG

 

  • A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

 

  • Mentesül a szavatossági kötelezettségei alól a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

  • A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb – fogyasztónak nem minősülő – Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha a Felhasználóval kötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év. A Felhasználó kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
  • Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint:

 

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha
  1. a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen,
  2. vagy az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;

 

  • vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől - a jelentéktelen hiba kivételével - elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

  • A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

  • A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Felhasználó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.

 

  • A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Felhasználó köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

 

  • A fogyasztó kellékszavatossági jogát akkor érvényesítheti, ha igazolni tudja a szerződés megkötését. Amennyiben a Szolgáltató vitatja a szerződés megkötésének tényét, a Felhasználó figyelmét fel kell hívni a panasztételi lehetőségeire.

 

  1. TERMÉKSZAVATOSSÁG

 

  • Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.

 

  • A Szolgáltató által Felhasználónak eladott termék hibája esetén a Felhasználó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

 

  • A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

  • A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

 

  • Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

 

  • A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

 

  1. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN KÖVETENDŐ ELJÁRÁS

 

  • A Felhasználó és a Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

 

  • A Felhasználó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

 

  • A Szolgáltató a Felhasználó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

 

  • A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Felhasználó rendelkezésére kell bocsátani.

 

  • Ha a Szolgáltató a Felhasználó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Felhasználót.

 

  • A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

  • A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

  1. VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

  • Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

 

  • Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

  • Amennyiben Szolgáltató a jelen ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a jelen ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

 

  • Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

  1. A felelősség korlátozása

 

  • A Szolgáltató weboldalán való vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.

 

  • A szerződésszegéssel okozott károkra vonatkozóan Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben a következőket alkalmazza. A Ptk. 6:142. §-a[Felelősség szerződésszegéssel okozott károkért] alapján, „Aki a szerződés megszegésével a másik félnek kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa.” A Ptk. 6:143. §-a értelmében [A kártérítés mértéke] „(1) Kártérítés címén meg kell téríteni a szolgáltatás tárgyában keletkezett kárt. (2) A szerződésszegés következményeként a jogosult vagyonában keletkezett egyéb károkat és az elmaradt vagyoni előnyt olyan mértékben kell megtéríteni, amilyen mértékben a jogosult bizonyítja, hogy a kár, mint a szerződésszegés lehetséges következménye a szerződés megkötésének időpontjában előre látható volt. (3) Szándékos szerződésszegés esetén a jogosult teljes kárát meg kell téríteni.”

 

  • A Felhasználó teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve a Szolgáltató weboldalán való közzétételéből eredő károkért. Az üzemeltető ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

 

  • A Felhasználó köteles tiszteletben tartani a hatályos jogszabályokat, és a használat során köteles tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely jogellenes, vagy amely más Felhasználók érdekeit sérti. Ezen belül a Felhasználó köteles különösen:

- tiszteletben tartani mások magánszféráját, személyhez fűződő jogait és méltányolható érdekeit;

-   tartózkodni attól, hogy más személyekről jogosulatlanul információkat gyűjtsön, a megszerzett információkat jogosulatlanul felhasználja;

-   tartózkodni bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésétől;

-   tiszteletben tartani a szellemi alkotásokhoz fűződő jogokat, különösen a szerzői jogi védelem alá eső irodalmi, tudományos és művészeti alkotások, találmányok, formatervezési minták, használati minták, védjegyek és forgalmi árujelzők védelmére vonatkozó szabályokat.

 

  • Valamennyi Felhasználó köteles tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely a Weboldal rendeltetésszerű használatát akadályozza. Ezen belül a Felhasználó köteles különösen:
  • tartózkodni kéretlen levelek („spam”), vagy lánclevelek („hoax”) küldésétől;
  • tartózkodni minden olyan kommunikációtól, amely a Weboldal rendeltetésszerű használatában másokat akadályozhat, vagy zavarhat;
  • tartózkodni a nyilvános kommunikációban az oda nem illő, ismétlődő, egyéb okból zavaró megnyilatkozásoktól.

12.7.   Valamennyi Felhasználó köteles tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely a szolgáltató érdekeit sérti. Ezen belül a felhasználó köteles különösen:

  • tartózkodni a Weboldal működésének megzavarásától, akadályozásától;
  • tartózkodni olyan tevékenységektől, amely a Szolgáltató üzleti titkainak, általa titokban tartott információknak a megszerzésére, felhasználására irányul;
  • tartózkodni minden olyan kommunikációtól, amely a szolgáltatásra vonatkozó, valótlan információt hordoz;
  • tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely a Weboldal informatikai biztonságát veszélyezteti;
  • tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely saját, vagy más személy termékének vagy szolgáltatásának a reklámozására irányul.
  •  

o    A fentieken túl a Szolgáltató további korlátozásokat állapíthat meg, melyekről a Felhasználókat tájékoztatja. A fenti korlátozások megsértése miatt bekövetkezett károkért Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal.

 

  • Amennyiben Felhasználó a jelen ÁSZF-ben foglaltakat megsérti, a Szolgáltató jogosult a Felhasználó regisztrációjának felfüggesztésére vagy törlésére. Amennyiben a jogsértés miatt eljárás indul, a Szolgáltató a regisztráció során tudomására jutott, Felhasználóra vonatkozó adatokat az eljáró szerveknek az adott eljárásra vonatkozó jogszabályoknak megfelelően átadhatja.

 

  • A Szolgáltató a regisztráció felfüggesztését vagy törlését megelőzően felhívja a Felhasználót a kifogásolt magatartás abbahagyására, vagy annak bizonyítására, hogy a magatartás nem ütközik a Felhasználási feltételekkel. Az értesítés mellőzhető, ha a késedelem el nem hárítható kárral vagy nyilvánvaló jogsértéssel járna.

 

  • Akinek jogait vagy méltányolható érdekeit a Felhasználó tevékenysége sérti – így különösen a személyhez fűződő jogaiban sérelmet szenvedett személy, a bűncselekmény, vagy szabálysértés sértettje, valamint a szellemi alkotásokhoz való jog jogosultja –, kérheti a Szolgáltatótól a kifogásolt tartalom eltávolítását, a Felhasználóval szemben a szükséges intézkedések megtételét. A kérelmező jogosultságát köteles megfelelő módon igazolni. Amennyiben a jogosultság igazolt, a jogosult kérheti, hogy a Szolgáltató a jogsértő tartalmat későbbi eljárás lefolytatása céljából zárolja. Ebben az esetben a jogosultnak az eljárás megindítását 60 napon belül igazolnia kell. A zárolt tartalmat, valamint az azzal összefüggő, Szolgáltató által tárolt adatokat a Szolgáltató az eljáró szerv rendelkezésére bocsátja, az adott szervre és eljárásra vonatkozó jogszabályoknak megfelelően.

 

  1. PANASZKEZELÉS RENDJE

 

  • A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben feltüntetett ügyfélszolgálati elérhetőségi adatokkal.

 

  • Szolgáltató kizárólag automata telefonos ügyfélszolgálatot tart fenn, amelynek használatával kapcsolatban a Szolgáltató weboldalán talál a Felhasználó leírást. Az automata telefonos ügyfélszolgálati rendszert az IP-Telekom Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1047 Budapest, Károlyi István utca 10., cégjegyzékszám: Cg.01-09-962358) üzemelteti.

 

  • A Felhasználó panaszát szóban (kizárólag a Szolgáltató automata telefonos ügyfélszolgálata útján) vagy írásban jelentheti be a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben rögzített elérhetőségein. Nem minősül panasznak, ha a Felhasználó a Szolgáltató weboldalának működésével, tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér.
  • Az automata telefonos ügyfélszolgálat útján vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítószámmal látja el.

 

  • A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben előírt adatokat.

 

  • Szolgáltató a szóbeli panaszt annak az automata telefonos ügyfélszolgálati rendszerben történő rögzítésétől számítva haladéktalanul, legkésőbb a panasz beérkezését követő munkanapon megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb a panaszra adott érdemi válaszával együtt küldi meg a Felhasználónak.

 

  • Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

  • Felhasználó panasszal fordulhat a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz is:

 

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Székhely: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.

Levelezési cím: 1440 Budapest, Pf.: 1.

Központi telefonszám: +36-1-795-1700

Faxszám: +36-1-795-0697

Ügyfélszolgálati iroda: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.

Ügyfélszolgálati telefonszám: +36-1-795-6766; +36-1-795-3832; +36-1-795-6816

Ügyfélszolgálat e-mail: ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu

 

  • A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.

 

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

 

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően itt érheti el. ODRlink:  https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

  • Amennyiben a Felhasználó panaszát vagy minőségi kifogását a Szolgáltató nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb, a fogyasztói jogot sértő hibát vétett, a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A lakóhely szerint illetékes járási hivatalok listája és elérhetőségei itt érhetők el. Egyes esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a megyeszékhelyek járási hivatalai folytatják le, melyek elérhetőségei itt érhetők el.

 

  • Felhasználó a Szolgáltatóval kapcsolatos vitája esetén a lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat. A békéltető eljárásában a Szolgáltató a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. A békéltető testületek listája itt érhető el.

 

  1. ADATVÉDELEM, ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

 

  • A Szolgáltató célja, hogy a lehető legteljesebb mértékben biztosítsa a weboldalon regisztrált Felhasználók személyes adatainak védelmét. A jelen felhasználási feltételekben található adatkezelési tájékoztató kizárólag a Webáruház tekintetében érvényes, nem alkalmazható harmadik személyek által üzemeltetett weboldalak esetében, még abban az esetben sem, ha ezek a weboldalak a Webáruházról közvetlenül hozzáférhetőek.

 

  • A Szolgáltató tevékenységét látogatói és ügyfelei személyiségi jogainak védelmével, a vonatkozó jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyv, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról; szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek betartásával végzi. Felhívjuk a figyelmet, hogy a személyes adatok megadása a Webáruházban önkéntes, és az adatkezeléshez a felhasználási feltételek elfogadásával egyidejűleg a Felhasználó hozzájárul. Abban az esetben, ha a Felhasználó egy másik személy megbízásából jár el, akkor az ő felelőssége az érintett személy beleegyezésének megszerzése adatainak közléséhez. Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes személyek nyilatkozatához a törvényes képviselő előzetes hozzájárulása szükséges, kivéve olyan szolgáltatásokhoz tartozó adatkezeléseket, amelyek mindennapi életben tömegesen előforduló ügyletet céloz.

 

  • Regisztrációs Adatkezelés

 

  • A Webáruházban elérhető szolgáltatások igénybevételéhez regisztráció szükséges. A regisztrációnál megadott adatokat a Szolgáltató csak célhoz kötötten, a szolgáltatás nyújtásához és a Felhasználókkal való kapcsolattartáshoz szükséges módon és mértékben, a törvényes feltételeknek megfelelően kezeli. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása. A személyes adatok megadásakor a jelen felhasználási feltételek elfogadásával a Felhasználók beleegyeznek abba, hogy adataikat a szolgáltatás teljesítése érdekében a Szolgáltató felhasználja. A Szolgáltató a birtokába került személyes adatokat kizárólag az ügyfél által azok megadásakor ismert célra használja, más, harmadik személy részére külön hozzájárulás nélkül nem adja tovább és nem teszi hozzáférhetővé, azokat elkülönítve és titkosítva tárolja. Amennyiben a Felhasználó a Webáruházban vásárolt termékek futárszolgálattal történő kézbesítését választja, úgy hozzájárul ahhoz, hogy a kézbesítés érdekében az ahhoz szükséges adatokat Szolgáltató a futárszolgálat részére átadja. Az adatokhoz a Webáruházban munkaviszonyban álló munkatársak férhetnek hozzá.

 

  • Az adatkezelés célja, hogy az érintettek, mint vásárlók megrendeléseit a Szolgáltató teljesíteni tudja, illetve egyes adatok kezelésének a Felhasználói – vásárlói élmény növelése, különösen hírlevél megküldése útján. Az adatkezeléssel érintett adatok köre:

- név (kereszt- és vezetéknév),

- email cím,

- lakcím, számlázási cím

- telefonszám.

 

  • Az adatkezelés időtartama: a regisztrációs fiók törlésének érintett általi törlésének kezdeményezéséig, vásárlás esetén a számlázási adatok tekintetében a jogszabályok által előírt kötelező megőrzési ideig.

 

  • Termékértékelés

 

  • A Felhasználók az általuk megvásárolt termékekről termékértékelést írhatnak, amely elősegíti más vásárlók döntését az adott termék megvásárlása tekintetében. A termékértékelés mellett a felhasználók felhasználói neve (vezeték és keresztneve rövidített formában vagy rövidítés nélkül) megjelenhet. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása.

 

  • Az adatkezelés célja más fogyasztók hiteles tájékoztatása, a felhasználói élmény növelése. Az adatkezelés időtartama: az adatok törlésére vonatkozó kérelemig, illetve az adott termék forgalmazásáig.

 

  • A Webáruház egyes szolgáltatásai egyedi azonosítót, úgynevezett cookie-t („sütit”) helyeznek el felhasználói számítógépén. A cookie-k a Felhasználók személyére szabott kiszolgálás és Felhasználó részére nyújtott szolgáltatások javítása érdekében a Felhasználók azonosításának, „autentikálásának” megkönnyítését szolgálják. A cookie-ben a Felhasználók személyes adatai soha nem kerülnek eltárolásra. A weboldalon működő termékajánló rendszer a Felhasználó által korábban látogatott oldalak szerinti kategóriába tartozó ajánlatot jeleníti meg. A honlapok használatával a Felhasználó elfogadja, hogy számítógépén a cookie elhelyezésre kerüljön. A cookie-fogadás felhasználói tiltása a Webáruház szolgáltatásai igénybevételének nem akadálya.

 

  • Amennyiben valamely Felhasználó a felhasználási feltételek tartalmával ellentétes, azzal nem összeegyeztethető, vagy egyébként törvénybe ütköző magatartást tanúsít, úgy a szükséges a törvényes eljárások megindítása érdekében a Szolgáltató kezdeményezi a Felhasználó ügyfél azonosítását.

 

  • A Felhasználók adatait abban az esetben, ha tíz évig nem lépnek be a Webáruházba a Szolgáltató automatikusan törli, és a rendelkezésére álló adatokat megsemmisíti. Megadott adatainak törlését vagy helyesbítését a Felhasználó az info@harlemfashion.hu e-mail címre küldött üzenetben bármikor kérheti. Ebben az esetben sem áll módjában a Szolgáltatónak törölni azokat az adatokat, amelyek megőrzésére jogszabály erejénél fogva kötelezett.

 

  • A Szolgáltató a személyes adatokat a tárhely-szolgáltató szerverein elektronikusan tárolja. A számlázási adatokat a Szolgáltató a telephelyén és központi ügyintézésének helyén (cím lásd fent) is tárolja. A Szolgáltató minden elvárható számítástechnikai és munkaszervezési lépést megtesz a személyes adatok kezelésének biztonságáért, továbbá azért, hogy a személyes adatok illetéktelen harmadik személyek birtokába ne kerülhessenek.

 

  • A Felhasználó a Szolgáltató e-mail címén vagy postai úton tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, az adatfeldolgozó személyéről, az esetleges adatfeldolgozóról, adattovábbítás körülményeiről, továbbá az adatkezelés egyéb részleteiről, illetve kérheti személyes adatainak kijavítását vagy megváltoztatását, illetve – a jogszabályban elrendelt adatkezelések kivételével – törlését. A tájékoztatás ingyenes, de az egy naptári éven belüli ismételt tájékoztatáskérés esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy adminisztrációs díjat számoljon fel.

 

  • A Szolgáltató a Felhasználó adatkezelésre vonatkozó megkeresésére a legrövidebb időn, de legfeljebb 25 napon belül köteles reagálni – a Felhasználó kérésének elutasítása esetén indoklással ellátni válaszát. Amennyiben az érintett a Szolgáltató által meghozott döntéssel vagy végrehajtott intézkedéssel nem ért egyet, a döntés vagy intézkedés ellen – annak közlésétől számított 30 napon belül – bírósághoz fordulhat.

 

  • Az adatok kezelése során a Szolgáltató az Infotv. előírásait maradéktalanul betartva, a legnagyobb körültekintéssel jár el, azokat bizalmasan kezeli és harmadik személyek részére nem teszi hozzáférhetővé, kivéve, ha a szerződésből származó jogainak érvényesítése érdekében ez szükséges, illetve az adathatóságok részére történő átadását jogszabály, vagy hatósági végzés illetve bírósági ítélet rendeli el.

 

  • A Szolgáltató adatkezelésével kapcsolatban jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál élhet (Székhely: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5., Telefon: +36 (1) 391-1400).

 

  1. A DIGITÁLIS ADATTARTALOM MŰKÖDÉSE, MŰSZAKI VÉDELMI INTÉZKEDÉSEK, HARDVERREL ÉS SZOFTVERREL VALÓ KOMPATIBILITÁS

 

  • A Szolgáltató a weboldal 95%-os rendelkezésre állását garantálja, éves szinten. A rendelkezésre állás mérése szempontjából nem tekinthető kiesésnek a legfeljebb 1 munkanap időtartamú tervezett karbantartás, feltéve, hogy annak időpontjáról és várható időtartamáról Szolgáltató előre értesítette Felhasználót a weboldalon.

 

  • A weboldal mindenfajta böngésző szoftverrel és operációs rendszerrel együttműködik. A weboldal kommunikációja HTTP protokollon keresztül történik. A weboldalon keresztül történő kommunikáció nem titkosított, kivéve a személyes adatokat igénylő oldalakat, amely https protokollal van ellátva. A weboldal rendelkezik SSL tanúsítvánnyal.

 

  • A weboldal a shopify.com szerverein fut.

 

  • A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy indokolt esetben, bármely funkció elérhetőségét időlegesen valamennyi Felhasználó vonatkozásában – ideértve különösen hálózati szegmens, becenév, e-mail cím, stb. – felfüggessze, vagy a funkció biztosítását véglegesen megszüntesse.